Καθώς οι διελεύσεις των πλοίων ανακάμπτουν σταδιακά από τη Διώρυγα του Σουέζ και τα πρώτα σημάδια σταθεροποίησης στην θαλάσσια περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας γίνονται ορατά, το λιμάνι του Πειραιά αναδεικνύεται εκ νέου σε κομβικό σημείο εισόδου και διαμετακόμισης φορτίων προς την ευρωπαϊκή ενδοχώρα.
Η προοπτική ομαλοποίησης των θαλάσσιων ροών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης ενισχύει τη θέση του ως στρατηγικού ναυτιλιακού κόμβου της Ανατολικής Μεσογείου, ωστόσο, την αισιοδοξία αυτή σκιάζει η αναζωπύρωση της πειρατείας στα ανοιχτά της Σομαλίας, που επαναφέρει ανησυχίες για την ασφάλεια των πλοίων στον Ινδικό Ωκεανό.
Αν και οι επιθέσεις των Σομαλών πειρατών επηρεάζουν περιορισμένα και έμμεσα τις διελεύσεις μέσω του Σουέζ, σε αντίθεση με την ισχυρή επίδραση των Χούθι, εντούτοις δημιουργούν κλίμα αβεβαιότητας, σε μια περίοδο που η παγκόσμια ναυτιλία επιχειρεί να ανακτήσει τη σταθερότητά της και να επαναπροσδιορίσει τις ροές του διεθνούς εμπορίου.
-Σήμα εμπιστοσύνης από τη Διώρυγα του Σουέζ-
Σε συνάντηση που είχε ο ναύαρχος Ossama Rabiee, πρόεδρος της αρχής της Διώρυγας του Σουέζ SCA, στην Ismailia με εκπροσώπους 20 ναυτιλιακών εταιρειών και πρακτορείων, παρουσία του αναπληρωτή προέδρου ναυάρχου Ashraf Atwa και μελών του διοικητικού συμβουλίου είπε ότι στο διάστημα Ιουλίου - Οκτωβρίου 2025 καταγράφηκαν 4.405 διελεύσεις πλοίων συνολικής χωρητικότητας 185 εκατ. τόνων, έναντι 4.332 πλοίων και 167,6 εκατ. τόνων την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Μόνο τον Οκτώβριο του 2025 σημείωσε, επέστρεψαν 229 πλοία, το υψηλότερο επίπεδο από την αρχή της κρίσης.