Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη
Σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλα κινεζικά ναυπηγεία βρίσκεται η Global Chartering, το κοινό σχήμα της ArcelorMittal και του ομίλου DryLog του Πήτερ Λιβανού, με στόχο ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπήγησης που εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει έως και τις 16 νέες παραγγελίες.
Οι συζητήσεις αφορούν διαφορετικούς τύπους πλοίων ξηρού φορτίου, από baby-capes έως newcastlemax και kamsarmax, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης στρατηγικής ανανέωσης και ενίσχυσης του στόλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Global Chartering έχει ήδη συμφωνήσει καταρχήν με τη μονάδα CMI Qingdao της China Merchants Industry για την κατασκευή έως τεσσάρων newcastlemax πλοίων περίπου 211.000 dwt.
Το σχήμα φαίνεται να προσανατολίζεται σε δύο νέες παραγγελίες και δικαίωμα προαίρεσης για ακόμη δύο μονάδες, με την τιμή να διαμορφώνεται κοντά στα 74 εκατ. δολάρια ανά πλοίο. Το εν λόγω ναυπηγείο, που προέκυψε από τη συγχώνευση της πρώην Qingdao Yangfan με την China Merchants Industry, έχει τα τελευταία χρόνια ενισχύσει τις δυνατότητές του στην κατηγορία μεγάλων bulkers.