Μέγεθος γραμματοσειράς: +

Προς νέα κρίση η παγκόσμια ναυτιλία

Προς νέα κρίση η παγκόσμια ναυτιλία

του Γιώργου Σ. Σκορδίλη

 
Η δημόσια ακρόαση για τα μέτρα του USTR κατά των πλοίων που ναυπηγήθηκαν στην Κίνα, που ξεκίνησε στις 24 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε στις 26 Μαρτίου, προσέφερε μια αναλυτική εικόνα των απόψεων και των ανησυχιών της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Τόσο στην πρώτη όσο και στη δεύτερη ακρόαση διάφορες πλευρές, από εργατικά συνδικάτα έως εκπροσώπους κινεζικών ναυπηγείων, αντάλλαξαν απόψεις για τα νέα υψηλότατα προτεινόμενα τέλη και τις επιπτώσεις τους στο παγκόσμιο εμπόριο και τη ναυτιλία.

Η γενική ανησυχία είναι ότι τα μέτρα του USTR ενδέχεται να έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και στη διαθεσιμότητα πλοίων για το αμερικανικό εμπόριο, ενώ υπάρχουν και αναφορές για αποτυχία των προτεινόμενων μέτρων να επιλύσουν πλήρως το πρόβλημα της κινεζικής ναυπηγικής κυριαρχίας. Η αντιπαράθεση ανάμεσα σε υποστηρικτές και επικριτές της πρότασης επικεντρώνεται σε ζητήματα ασφάλειας, επιπτώσεων στις θέσεις εργασίας και στο κόστος των logistics, καθώς και στις επιπτώσεις στα μικρότερα αμερικανικά λιμάνια.

Αυτή η διαδικασία έρχεται σε μια περίοδο υψηλών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, με τη ναυτιλία να αποτελεί έναν από τους τομείς που θα μπορούσαν να κρίνουν τη συνέχεια της εμπορικής αντιπαράθεσης. Οι επερχόμενες εξελίξεις θα καθορίσουν όχι μόνο τις αμερικανικές πολιτικές στον τομέα της ναυτιλίας, αλλά και τη γεωπολιτική δυναμική στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές και τα λιμάνια, όπως στην περίπτωση του Πειραιά.

Κατά τη διάρκεια των δύο ακροάσεων κατέθεσαν τις απόψεις τους συνδικάτα εργαζομένων, εκπρόσωποι της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας, Αμερικανοί και διεθνείς διαχειριστές πλοίων, εκπρόσωποι της χαλυβουργικής βιομηχανίας των ΗΠΑ, του Ναυτικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ, καθώς και εκπρόσωποι τρίτων συμφερόντων και διεθνών οργανισμών. Επίσης συμμετείχαν εκπρόσωποι μηχανικών, εργαζομένων στον τομέα της αεροδιαστημικής, λεβητοποιών, χαλυβουργών, ηλεκτρολόγων και της Διεθνούς Ένωσης Λιμενεργατών και Εργαζομένων σε Αποθήκες, οι οποίοι εξέφρασαν υποστήριξη στην πρόταση στο σύνολο της. 

Ωστόσο, στη διάρκεια των σχετικών συζητήσεων και υπό την πίεση των ερωτήσεων, αρκετοί εκπρόσωποι φορέων παραδέχτηκαν ότι τα προτεινόμενα μέτρα ενδέχεται να μην επιλύσουν πλήρως το πρόβλημα. Οι εκπρόσωποι των κινεζικών ναυπηγείων αντέτειναν ότι οι κινεζικές πρακτικές δεν ευθύνονται για την παρακμή της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας και προειδοποίησαν ότι η εφαρμογή της πρότασης θα μπορούσε να διαταράξει το παγκόσμιο εμπόριο, να μειώσει τη διαθεσιμότητα πλοίων για το αμερικανικό εμπόριο και να επηρεάσει αρνητικά τα μικρότερα αμερικανικά λιμάνια, οδηγώντας σε απώλειες θέσεων εργασίας. Ανέφεραν επίσης ότι η επιτυχία της Κίνας οφείλεται σε δεκαετίες συνεργασιών και προέτρεψαν τις ΗΠΑ να επιδιώξουν περισσότερη συνεργασία με την Κίνα.

Οι εκπρόσωποι της αμερικανικής χαλυβουργίας υποστήριξαν την πρόταση με ενθουσιασμό, διαβεβαιώνοντας ότι μπορούν να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες των αμερικανικών ναυπηγείων, αλλά αναγνώρισαν ότι τα μέτρα αυτά δεν επαρκούν από μόνα τους και αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής. Επίσης, τόνισαν την ανάγκη προετοιμασίας για μια περίοδο προσαρμογής, με ιδιαίτερη προσοχή στις εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ προειδοποίησαν για τους κινδύνους ασφαλείας από τη χρήση της κινεζικής ψηφιακής πλατφόρμας logistics, LOGINK.

Οι εκπρόσωποι της WDS, της Tropical Shipping και της UCL, αν και συμφώνησαν με τη γενική κατεύθυνση της πολιτικής, εξέφρασαν επιφυλάξεις για τη δομή των μέτρων και ζήτησαν εξαιρέσεις, προειδοποιώντας ότι η πρόταση θα διαταράξει το διασυνοριακό εμπόριο με τις χώρες του Νότου και θα προκαλέσει μεγάλες απώλειες θέσεων εργασίας, καθώς οι περισσότερες από αυτές τις συναλλαγές εξαρτώνται από τα κινεζικά ναυπηγεία.

Το Ναυτικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ, από την πλευρά του, υποστήριξε ότι η πιο κατάλληλη πολιτική για την επίτευξη των στόχων είναι το SHIPS for America Act και όχι τα προτεινόμενα μέτρα, τα οποία θα βαρύνουν άδικα το αμερικανικό μεταφορικό σύστημα και θα αυξήσουν το κόστος για τον Αμερικανό καταναλωτή.

Επιπλέον, εκπρόσωποι του Καναδά υπογράμμισαν ότι ο Καναδάς είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος των ΗΠΑ και προειδοποίησαν ότι η πρόταση θα πλήξει το διμερές εμπόριο. 

Οι Αμερικανοί διαχειριστές πλοίων ζήτησαν εξαιρέσεις, προτείνοντας οι χρεώσεις να επιβάλλονται ανά κοντέινερ και όχι ανά πλοίο, επισημαίνοντας ότι το εμπόριο με τις Βερμούδες θα υποστεί σοβαρό πλήγμα. Αντίθετα, εκπρόσωποι διεθνών οργανώσεων, όπως φορείς του κλάδου των τακτικών γραμμών και του Caricom, εξέφρασαν σφοδρές αντιρρήσεις, θεωρώντας ότι η πρόταση αποτελεί αναδρομική ποινή που τιμωρεί τους Αμερικανούς καταναλωτές και θα προκαλέσει σοβαρή συμφόρηση στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Τόνισαν ότι η επιβολή ποινών σε πλοία που είχαν αγοραστεί σε περιόδους περιορισμένων επιλογών δεν προάγει τους στόχους της πολιτικής.

Η διαδικασία αυτή εξελίσσεται σε μια περίοδο αυξημένων εντάσεων ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα, με τις θαλάσσιες μεταφορές να βρίσκονται στο επίκεντρο του εμπορικού πολέμου. Οι αμερικανικές αρχές κατηγορούν την κινεζική κυβέρνηση για αθέμιτες επιδοτήσεις στα ναυπηγεία της, κάτι που ενισχύει τη θέση της Κίνας στον τομέα των εμπορικών πλοίων, ενώ η κινεζική επέκταση μέσω επενδύσεων σε λιμάνια ανά τον κόσμο, όπως στον Πειραιά, προκαλεί ανησυχία στην Ουάσινγκτον, καθώς θεωρείται απειλή για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ.

Ο οικονομικός αντίκτυπος των νέων μέτρων

Σε σειρά αναλύσεων που πραγματοποιούνται όλη αυτή την περίοδο καταγράφεται ο αντίκτυπος των νέων μέτρων που επιδιώκει να επιβάλει η διοίκηση Τραμπ στα πλοία που έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα και καταπλέουν σε λιμάνια των ΗΠΑ. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι, με βάση τα δεδομένα της παγκόσμιας χωρητικότητας στόλου για το 2023, τα τέλη που προτείνονται θα επηρεάσουν τους ναύλους στις κύριες εμπορικές διαδρομές, την κερδοφορία των μεταφορικών εταιρειών και την αποδοτικότητα της αγοράς.

Συγκεκριμένα, εκτιμούν θα αυξηθούν κατά 7,3% οι ναύλοι στις διαδρομές του Ατλαντικού και κατά 6,5% οι ναύλοι του Ειρηνικού (Ασία - Δυτική Ακτή των ΗΠΑ), ενώ η συνολική απώλεια στην παγκόσμια καταναλωτική ευημερία εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 22,64 δισ. δολάρια. Αναλυτικά και ανά αγορά, υπολογίζουν ότι η Ocean Alliance θα υποστεί απώλειες κερδών περίπου 6,31 δισ. δολαρίων, ενώ η The Alliance θα περιοριστεί σε απώλειες της τάξης των 0,9 δισ. δολαρίων, λόγω της σχετικά χαμηλής έκθεσής της σε κινεζικής ναυπήγησης πλοία.

Η δε κυβέρνηση των ΗΠΑ θα μπορούσε να συγκεντρώσει εκτιμώμενα έσοδα ύψους 21,04 δισ. δολαρίων. Ωστόσο, το συνολικό παγκόσμιο πλεόνασμα θα μειωνόταν κατά 11,27 δισ. δολάρια, υποδεικνύοντας ότι η πολιτική εισάγει αναποτελεσματικότητες στην κατανομή των πόρων. Ουσιαστικά, η κυβέρνηση των ΗΠΑ θα είναι ο μοναδικός οικονομικός ωφελούμενος, ενώ η παγκόσμια αγορά τακτικών γραμμών μεταφοράς φορτίων θα υποστεί σημαντική απώλεια ευημερίας λόγω των στρεβλωτικών επιπτώσεων της πολιτικής.

Το χρονικό των νέων μέτρων που προωθούν οι ΗΠΑ 

Το 2025 το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR) ξεκίνησε νέα έρευνα βάσει του Section 301 για τους τομείς της ναυτιλίας, των logistics και της ναυπηγικής της Κίνας. Η έρευνα επικαλέστηκε εκτεταμένες κρατικές επιδοτήσεις και βιομηχανικές πολιτικές που επέτρεψαν στην Κίνα να κυριαρχήσει στη ναυπηγική, στον εξοπλισμό διαχείρισης φορτίων και στις θαλάσσιες μεταφορές. 

Σε απάντηση, το USTR πρότεινε ένα σύνολο μέτρων με σκοπό την εξουδετέρωση αυτών των πλεονεκτημάτων και τη στήριξη της αναζωογόνησης του ναυτιλιακού τομέα των ΗΠΑ. 

Αναλυτικά, το USTR πρότεινε: 

- Τέλη υπηρεσιών για Κινέζους μεταφορείς: Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες που προσεγγίζουν αμερικανικά λιμάνια θα υπόκεινται σε τέλη έως και 1 εκατ. δολαρίων ανά είσοδο πλοίου ή 1.000 δολαρίων ανά καθαρό τόνο χωρητικότητας.

- Τέλη βάσει σύνθεσης στόλου: Οι μη κινεζικές εταιρείες θα αντιμετωπίσουν επίσης τέλη, ανάλογα με το ποσοστό κινεζικής ναυπήγησης πλοίων στον στόλο τους:

---50% ή περισσότερο: έως και 1 εκατομμύριο δολάρια ανά είσοδο.

---25% έως 49%: έως και 750.000 δολάρια ανά είσοδο.

---Έως 25%: έως και 500.000 δολάρια ανά είσοδο.

- Τέλη για εκκρεμείς παραγγελίες κινεζικών πλοίων: Επιπλέον τέλη θα επιβάλλονται σε εταιρείες με πλοία υπό παραγγελία από κινεζικά ναυπηγεία, κλιμακούμενα ανάλογα με το ποσοστό αυτών των παραγγελιών στο συνολικό βιβλίο παραγγελιών τους.

- Κίνητρα για αμερικανικής ναυπήγησης πλοία: Οι μεταφορείς που χρησιμοποιούν πλοία αμερικανικής ναυπήγησης θα λαμβάνουν εκπτώσεις έως και 1 εκατομμύριο δολάρια ανά είσοδο σε λιμάνι.

- Εντολή προτίμησης φορτίου: Σταδιακή επιβολή υποχρέωσης για μεταφορά αυξανόμενου ποσοστού των αμερικανικών εξαγωγών με πλοία αμερικανικής ναυπήγησης και σημαίας, ξεκινώντας από 1% και φτάνοντας το 15% σε διάστημα επτά ετών.

Το USTR υποστηρίζει ότι αυτά τα μέτρα είναι απαραίτητα αφενός για τη μείωση της στρατηγικής εξάρτησης των ΗΠΑ από την κινεζική ναυτιλία και αφετέρου για την ανασυγκρότηση της αμερικανικής ναυπηγικής βάσης.

Οι υποστηρικτές των μέτρων τονίζουν τη σημασία για την εθνική ασφάλεια και τη βιομηχανική πολιτική, ενώ οι επικριτές, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων των γεωργικών και ενεργειακών εξαγωγέων, προειδοποιούν για αύξηση του κόστους των logistics και πιθανές πληθωριστικές πιέσεις.


 

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Η Jaguar Land Rover παύει τις αποστολές οχημάτων σ...
ΗΠΑ: Χωρίς κοινό ρυθμιστικό πλαίσιο, η τεχνητή νοη...

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://www.meionotika.gr/

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
21 Δεκεμβρίου 2025
Ο Μιχαλάκι Ζιτσίστι (Mihallaq Ziçishti), υφυπουργός Εσωτερικών της Αλβανίας, αναφερόμενος ενώπιον της ΚΕ του ΚΕΑ τον Οκτώβριο του 1950, δήλωνε ότι οι γυναίκες στη Δρόπολη διέφευγαν μαζικά στην Ελλάδα «όχι διότι μάχονταν το καθεστώς, αλλά για να συνενωθούν με τους άντρες τους». Ήταν το ελάχιστο που δικαιούται ο άνθρωπος: να ζει με την οικογένειά του. Ποινικοποίηση της φυγής και κρατική βία Ποινικοποίηση της φυγής και κρατική βία Εν τούτοις, η απόπειρα διαφυγής ποινικοποιήθηκε αυστηρά. Οι γυναίκες –μητέρες και γιαγιάδες– θεωρούνταν εγκληματίες, κ...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
19 Δεκεμβρίου 2025
Η Γραμματεία της Ενεργειακής Κοινότητας επισημαίνει ότι η Αλβανία πρέπει να βελτιώσει το νομικό πλαίσιο όσον αφορά την Εκτίμηση Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΕΠΕ) για τα έργα που υλοποιούνται, γεγονός που περιλαμβάνει και την ενίσχυση των ανθρώπινων πόρων, και συγκεκριμένα τα κριτήρια πιστοποίησης των εμπειρογνωμόνων. Συγκεκριμένα, στην ετήσια έκθεση που αναλύει την πορεία της νομικής εναρμόνισης σε διάφορους τομείς, η Γραμματεία αναφέρει ότι έχουν γίνει ορισμένα βήματα, ωστόσο η πρόοδός τους υπήρξε αργή. «Η Αλβανία έχει ξεκινήσει τη σύνταξη κανό...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
19 Δεκεμβρίου 2025
Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για τους "Πράσινους Διαδρόμους", παρουσία της επιτρόπου Διεύρυνσης, Marta Kos. Η Ελλάδα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Αλβανία για την επέκταση της πρωτοβουλίας των "Πράσινων Διαδρόμων", σε ευθυγράμμιση με τον Εθνικό Οδικό Χάρτη για τη Διευκόλυνση του Εμπορίου. Η συμφωνία εστιάζει την ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων και την ενίσχυση της τελωνειακής συνεργασί...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
19 Δεκεμβρίου 2025
Μεταξύ των υποψηφίων για πρόσωπο της χρονιάς το 2025 στην Αλβανία είναι και ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ. Ιωάννης. O ιστότοπος News Bom που οργανώνει δικτυακά την ψηφοφορία, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, συμπεριέλαβε, ανάμεσα στους δώδεκα υποψηφίους για το πρόσωπο της χρονιάς 2025 στην Αλβανία τον Αρχιεπίσκοπο Ιωάννη. Ακόμη υποψήφιοι για τον ίδιο τίτλο είναι ο ανώτατος δικαστικός Αλτίν Ντουμάνι, ο επιχειρηματίας Σαμίρ Μανέ, ο πρώην βουλευτής Έρβιν Σαλιάντζι, η διευθύντρια της δημόσιας τηλεόρασης RTSH Ένι Βασίλι, ο καπετάνιος Άρμπεν Αναμαλί που έχ...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
18 Δεκεμβρίου 2025
Την εκτίμησή του προς την απερχόμενη Πρέσβη της Ελλάδας στην Αλβανία, Κωνσταντίνα Καμίτση, εξέφρασε με γραπτή δήλωση ο Δήμαρχος Χιμάρας Βαγγέλης Τάβος, με αφορμή την ολοκλήρωση της θητείας της στα Τίρανα. Στη γραπτή του δήλωση, ο Δήμαρχος υπογραμμίζει ότι η σχέση συνεργασίας με την Ελληνίδα Πρέσβη οικοδομήθηκε «όχι πάνω στον θόρυβο ή σε βιαστικά λόγια», αλλά στη σαφήνεια του διαλόγου και στον αμοιβαίο σεβασμό. Όπως επισημαίνει, πρόκειται για μια συνεργασία που υπηρέτησε με συνέπεια το δημόσιο συμφέρον και είχε ως σταθερό σημείο αναφοράς τη Χιμά...

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Σε μια εξαιρετικά θετική για την Ελλάδα περίοδο διοργανώνεται από την Capital Li...
Ο αρχηγός της αντιπολίτευσης στο Ισραήλ Γιαΐρ Λαπίντ απηύθυνε σήμερα κάλεσμα σε ...
Ο Ντόναλντ Τραμπ "είναι ένας ανίδεος", δήλωσε σήμερα η πρόεδρος της περιφερειακή...
Οι προϋποθέσεις που έθεσε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν σε σχέση με την επίτ...

ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ

ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
21 Νοεμβρίου 2025
 Από την Εισαγγελία της περιφέρειας του Μακροχωρίου (Μπακίρκιοϊ) της Κωνσταντινούπολης εκδόθηκε ανακοίνωση που κάνει λόγο για έρευνα σχετικά με εκτεταμένο κύκλωμα έκδοσης ψευδών συνταγών στο ομογενειακό Νοσοκομείο Βαλουκλή κατά την περίοδο 2017-2021. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, χρησιμοποιήθηκαν παράνομα προσωπικά δεδομένα ασθενών για τη δημιουργία δεκάδων χιλιάδων πλαστών κόκκινων συνταγών που τιμολογήθηκαν στον Οργανισμό Κοινωνικής Ασφάλισης (SGK) της Τουρκίας. Επιπλέον, αναφέρεται ότι μέρος των φαρμάκων επιχειρούνταν να διοχετευθεί παράνο...
ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
03 Απριλίου 2025
Την έβδομη έδρα στην Βουλή των Αντιπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών εξασφάλισε η ομογένεια στις έκτακτες εκλογές (special elections) που έγιναν χθες στην 1η Περιφέρεια της Φλώριντα. Ο Ελληνοαμερικανός Τζίμι Πατρώνης με καταγωγή από την Πάτμο -και ιδιαίτερη αγάπη για το νησί του- εξασφάλισε την είσοδό του στο Κογκρέσο στη θέση του ομοσπονδιακού βουλευτή Ματ Γκετζ που είχε παραιτηθεί για να αναλάβει το Υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά τελικά απέσυρε την υποψηφιότητά του μετά τις καταγγελίες για εμπλοκή σε σεξουαλικά σκάνδαλα. Ποιος είναι ο Τζίμι Πατρών...
ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
25 Μαρτίου 2025
 Την ελληνική ομογένεια υποδέχτηκε τη Δευτέρα στον Λευκό Οίκο ο Ντόναλντ Τραμπ, για την επέτειο του εορτασμού της 25ης Μαρτίου. Η ετήσια δεξίωση για την Ημέρα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας στον Λευκό Οίκο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη λαμπρότητα, αναδεικνύοντας τη σημασία των ιστορικών και πολιτιστικών δεσμών μεταξύ των ΗΠΑ και της Ελλάδας. Η εκδήλωση, που τιμά τον ελληνισμό, είναι μία από τις λίγες εθνικές επετείους που γιορτάζονται στον Λευκό Οίκο, καθώς μόνο οι ελληνοαμερικανική και ιρλανδική κοινότητες έχουν αυτήν την τιμή. Ως έναν «πραγματι...
ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
23 Μαρτίου 2025
Eλληνικές μεσογειακές γεύσεις, λουλουδοπόλεμος, σπάσιμο πιάτων, ζεϊμπέκικα, συρτάκι, ποντιακά και τσιφτετέλια. Όχι δεν πρόκειται για παραδοσιακές βραδιές στου Ψυρρή, στα Λαδάδικα ή σε κάποιο νυχτερινό κέντρο της επαρχίας, αλλά για την καθημερινότητα των Αφρικανών στη μακρινή Ζάμπια, όπου εξαιτίας ενός Έλληνα, του Γιώργου Ιωαννίδη, έμαθαν και αγάπησαν τα χαρακτηριστικά στοιχεία της μοναδικής ελληνικής διασκέδασης. Ο Γιώργος Ιωαννίδης και η σύζυγός του πήραν τη μεγάλη απόφαση τον Οκτώβριο του 2019 να δοκιμάσουν την εμπειρία της Αφρικής και πιο συ...
ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
ΚΟΣΜΟΣ
23 Μαρτίου 2025
Την ευγνωμοσύνη του και την εκτίμησή του για την αναγνώριση από την πόλη της Νέας Υόρκης της επετείου της Επανάστασης του 1821, δηλαδή της 25ης Μαρτίου του 1821, εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος προς τον δήμαρχο της Νέας Υόρκης, Έρικ 'Ανταμς, ο οποίος τον υποδέχτηκε, όπως και εκατοντάδες ορθόδοξους Νεοϋορκέζους στη δεξίωση που παρέθεσε στο Gracie Mansion, την οικία του εκάστοτε δημάρχου της πόλης. Όπως τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος, "οι Έλληνες πριν από 2.500 χρόνια προσέφεραν στην ανθρωπότητα την έννοια της Δημοκρατίας και από τότε άνδρε...