Μέγεθος γραμματοσειράς: +

European Newsroom: Η ΕΕ αυστηροποιεί τους κανόνες για την απόκτηση άδειας οδήγησης

European Newsroom: Η ΕΕ αυστηροποιεί τους κανόνες για την απόκτηση άδειας οδήγησης

Ψηφιακές άδειες οδήγησης, διασυνοριακά πρόστιμα και αυστηρότερες εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος--μπορεί η τελευταία μεταρρύθμιση της ΕΕ να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στους ασφαλέστερους και τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ευρώπης;

Οι θάνατοι από τροχαία στην ΕΕ έφθασαν σχεδόν τους 20.000 τον περασμένο χρόνο και η Ένωση είναι αποφασισμένη να μειώσει σημαντικά αυτό τον αριθμό μέχρι το 2050.

Στην τελευταία πρωτοβουλία για τη μείωση του αριθμού των θυμάτων από τροχαία, οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν αυτή την εβδομάδα νέους κανόνες για τις άδειες οδήγησης σε όλη την ΕΕ, περιλαμβανομένων των ψηφιακών αδειών οδήγησης και της διασυνοριακής επιβολής κυρώσεων.

"Η μεταρρύθμιση είναι απαραίτητη γιατί ο κόσμος έχει αλλάξει", δήλωσε στο European Newsroom προχθές, Τρίτη, στο Στρασβούργο η Γιούτα Πάουλους, Γερμανίδα ευρωβουλευτής των Πρασίνων και εισηγήτρια της έκθεσης για τις ψηφιακές άδειες.

"Πρέπει να πέσουμε κάτω από τους 20.000 θανάτους από τροχαία ετησίως και αυτή η μεταρρύθμιση είναι μέρος του πακέτου", πρόσθεσε.

Η μεταρρύθμιση εντάσσεται στο Πακέτο Οδικής Ασφάλειας με το οποίο η ΕΕ επιδιώκει να επιτύχει τον στόχο της "Vision Zero” για μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία μέχρι το 2050.

Σύμφωνα με τον στόχο που τέθηκε το 2018, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία θα έπρεπε να μειωθεί κατά το ήμισυ μέχρι το 2030 σε σχέση με το 2019, αλλά η ΕΕ απέχει ακόμη πολύ από την επίτευξη αυτού του στόχου.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 19.940 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα το 2024, μείωση κατά 2% σε σχέση με το 2023 και 12% σε σχέση με το 2019.


Άνιση πρόοδος στην ασφάλεια στους δρόμους της ΕΕ

Σε σχέση με τον πληθυσμό, οι ασφαλέστεροι δρόμοι βρίσκονται στη Σουηδία (20 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους), τη Μάλτα (21/εκατομμύριο) και τη Δανία (24/εκατομμύριο), ενώ η Ρουμανία (78/εκατομμύριο) και η Βουλγαρία (74/εκατομμύριο) ανέφεραν τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων το 2024. Με 33 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, η Γερμανία είναι πολύ κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ των 45.

Το 2024, με 52 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, η Πολωνία ανέφερε τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των θανάτων από τροχαία μεταξύ όλων των χωρών της ΕΕ από το 2019, επιτυγχάνοντας μείωση 35%, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 2019, ο αριθμός ανήλθε σε 77 ανά εκατομμύριο κατοίκους στην Πολωνία, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας (ERSO).

Η Σλοβενία κατέγραψε συνολικά 68 θανάτους από τροχαία δυστυχήματα το 2024 (32 ανά εκατομμύριο κατοίκους) και η Σλοβενική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας, ο εθνικός φορέας για την οδική ασφάλεια, ανέφερε αύξηση στον αριθμό των ατυχημάτων που αφορούσαν σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα (+11%, 889 ατυχήματα) και στον αριθμό των ατόμων που εμπλέκονται σε τέτοια ατυχήματα (+12%, 953 άτομα) σε σύγκριση με το 2023. Το Εθνικό Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για το 2030 - να μειώσει τον συνολικό ετήσιο αριθμό θανάτων σε μέγιστο 50 και τον αριθμό των σοβαρά τραυματιών σε μέγιστο 400.

Στην άλλη πλευρά της ηπείρου, η Ισπανία κατέγραψε 37 θανάτους από τροχαία δυστυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους. Σύμφωνα με την Γενική Διεύθυνση Οδικής Ασφάλειας, τον εθνικό φορέα που ασχολείται με την οδική ασφάλεια στην Ισπανία, η οδήγηση με αποσπασμένη την προσοχή ευθύνεται για το 30% αυτών των θανάτων και παραμένει η κύρια αιτία τροχαίων, ιδίως εκείνων που σχετίζονται με τη χρήση κινητών τηλεφώνων.

Στη γειτονική Πορτογαλία, η αναλογία είναι 58 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους. Για τη μείωση των δυστυχημάτων μεταξύ των μεγαλύτερων ηλικιακών ομάδων, οι κανόνες οδήγησης της Πορτογαλίας απαιτούν περιοδική επανεπικύρωση της άδειας οδήγησης σε συγκεκριμένες ηλικίες - για παράδειγμα, από την ηλικία των 50 ετών, με μικρότερα διαστήματα καθώς ο οδηγός γερνάει. Εισήγαγε επίσης ειδικούς κανόνες για την οδήγηση μοτοποδηλάτων και αγροτικών οχημάτων.

 

Τι νεότερο για τους οδηγούς στην ΕΕ;

Οι νέοι κανόνες που εγκρίθηκαν από τους ευρωβουλευτές εισάγουν αυστηρότερες προϋποθέσεις για την απόκτηση και ανανέωση της άδειας οδήγησης, προωθούν την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των χωρών μελών όταν πρόκειται για οδηγούς που έχουν διαπράξει σοβαρά τροχαία αδικήματα και ενθαρρύνουν την υιοθέτηση των ψηφιακών αδειών οδήγησης.

Η πιο σαρωτική αλλαγή είναι ότι οι σοβαρές τροχαίες παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή η υπερβολική ταχύτητα, μπορούν να οδηγήσουν σε απαγορεύσεις οδήγησης σε ολόκληρη την ΕΕ. Προς το παρόν, οι κυρώσεις περιορίζονται γενικά στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση.

Σήμερα, σχεδόν το 40% των οδηγών των οποίων η άδεια οδήγησης ανακλήθηκε ή ανεστάλη σε χώρα διαφορετική από αυτήν στην οποία εκδόθηκε, μένουν ατιμώρητοι, δήλωσε ο Ιταλός ευρωβουλευτής Ματέο Ρίτσι (Σοσιαλιστές ), ενώπιον άλλων ευρωβουλευτών.

Ο Γερμανός ευρωβουλευτής Μάρκους Φέρμπερ ( ΕΛΚ) ωστόσο διευκρίνισε ότι οι διασυνοριακές αφαιρέσεις άδειας οδήγησης δεν θα ισχύουν για τους επισκέπτες στους οποίους επιβάλλεται μικρό πρόστιμο λόγω άγνοιας των τοπικών κανονισμών.

Σε αντίθεση με προηγούμενες συζητήσεις, δεν θα υπάρχουν υποχρεωτικοί έλεγχοι υγείας για όσους είναι άνω μιας ορισμένης ηλικίας. Τα κράτη μέλη της ΕΕ μπορούν να αποφασίσουν μόνα τους εάν θα απαιτήσουν ιατρική έκθεση ή έντυπο αυτοαξιολόγησης για τις άδειες οδήγησης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Ο νόμος επιδιώκει επίσης να καταπολεμήσει την έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού στον τομέα των μεταφορών. Η ελάχιστη ηλικία για την άδεια οδήγησης φορτηγού θα μειωθεί από 21 σε 18 έτη και η ελάχιστη ηλικία για τους οδηγούς λεωφορείων θα μειωθεί από 24 σε 21 έτη.

Οι νέοι κανονισμοί ορίζουν επίσης μέγιστη περίοδο ισχύος 15 ετών για τις άδειες οδήγησης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, η οποία μπορεί να μειωθεί σε 10 έτη σε κράτη όπου η άδεια οδήγησης χρησιμεύει ως έγγραφο ταυτότητας.

Και τι αλλάζει για όσους θέλουν να εκδώσουν άδεια;

Όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν άδεια οδήγησης θα αντιμετωπίσουν νέες οδηγίες. Θα δοθεί μεγαλύτερη προσοχή σε θέματα όπως η απόσπαση της προσοχής που προκαλείται από τη χρήση κινητού τηλεφώνου, τα τυφλά σημεία και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Η αντιμετώπιση πεζών, παιδιών και ποδηλατών θα ληφθεί επίσης υπόψη κατά την παρακολούθηση των μαθημάτων οδήγησης.

Η οδήγηση με συνοδεία – η οποία επιτρέπει στους νέους οδηγούς να οδηγούν σε μικρότερη ηλικία, εφόσον συνοδεύονται από έμπειρο ενήλικα – θα επεκταθεί σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι νέοι οδηγοί θα υποβάλλονται επίσης σε διετή δοκιμαστική περίοδο, κατά την οποία θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες και κυρώσεις από τους έμπειρους οδηγούς.

Για μια χώρα όπως η Ολλανδία, η οποία έχει περισσότερα ποδήλατα από ό,τι ανθρώπους, τα ατυχήματα με ποδήλατα αποτελούν κεντρικό ζήτημα – ωθώντας τον απερχόμενο υπουργό Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων Ρόμπερτ Τίμαν να προτείνει ένα πολυετές σχέδιο για την ασφάλεια των ποδηλάτων.

Ο αριθμός των ατυχημάτων με ποδηλάτες στην Ολλανδία προβλέπεται να αυξηθεί σημαντικά μέχρι το 2040, εάν η πολιτική για την ποδηλασία παραμείνει ίδια.

Οι ποδηλάτες αντιπροσωπεύουν το 39% όλων των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και το 70% των εμπλεκομένων τραυματίζονται σοβαρά. Τα δύο τρίτα αυτής της τελευταίας ομάδας είναι άνω των 60 ετών.

Εάν η απερχόμενη κυβέρνηση πετύχει τον στόχο της, οι δήμοι θα έχουν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με μέγιστα ή συνιστώμενα όρια ταχύτητας σε ποδηλατόδρομους από το επόμενο έτος.

Ο Τίμαν θέλει επίσης να εισαγάγει ως υποχρεωτικό μέτρο τη χρήση κράνους για παιδιά έως 18 ετών που οδηγούν ηλεκτρικό ποδήλατο, όπως το fat bike (ένα ποδήλατο με χοντρά ελαστικά, ειδικά σχεδιασμένο για εκτός δρόμου διαδρομές και απαιτητικά εδάφη) επικαλούμενος έναν αυξανόμενο αριθμό νέων που καταλήγουν στα επείγοντα με εγκεφαλική βλάβη έπειτα από ατύχημα.

 

Άδειες οδήγησης ανθεκτικές στο μέλλον;

Η μεταρρύθμιση στοχεύει επίσης στην επιτάχυνση της προσπάθειας της ΕΕ να καταστήσει την ψηφιακή άδεια οδήγησης κύρια μορφή άδειας, αν και οι πολίτες της ΕΕ θα εξακολουθούν να μπορούν να ζητούν ένα έντυπο έγγραφο.

Στη Γερμανία, ο Τεχνικός Σύλλογος Ελέγχου (TÜV) προειδοποίησε ότι "υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει" για την ψηφιοποίηση της άδειας οδήγησης. Ένα σημαντικό εμπόδιο είναι τα διαφορετικά συστήματα λογισμικού που χρησιμοποιούνται από τις κρατικές αρχές. Ωστόσο, μια εκπρόσωπος του Ομοσπονδιακού υπουργείου Μεταφορών δήλωσε ότι στόχος του είναι να διαθέσει την εθνική ψηφιακή άδεια μέχρι το τέλος του 2026.

Στη Βουλγαρία, αντίθετα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Γκρόζνταν Καράτζοφ δήλωσε την Τετάρτη ότι η χώρα του είναι έτοιμη να εισαγάγει τις ψηφιακές άδειες οδήγησης. Σύμφωνα με τον ίδιο, το υπουργείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης εκπονεί ήδη ένα τέτοιο σύστημα. Ο ίδιος σημείωσε ότι όλες οι απαιτήσεις της οδηγίας της ΕΕ θα εφαρμοστούν εγκαίρως.

Οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή τους στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ, ενώ τα κράτη μέλη θα έχουν τρία χρόνια για να ενσωματώσουν τους νέους κανόνες στη νομοθεσία τους και ένα ακόμη έτος για να τους εφαρμόσουν στην πράξη.

*Το κείμενο του European Newsroom, απόσπασμα του οποίου αναπράχθηκε, συντάχθηκε από κοινού από τα ευρωπαϊκά πρακτορεία ειδήσεων AFP, ANP, BTA CTK, dpa, EFE, Lusa, PAP, STA, Tanjug, TT

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Όρμπαν: Συνάντηση με Τραμπ στις 7 Νοεμβρίου
Η ΕΕ προσπαθεί να ξεφύγει από τον έλεγχο της Κίνας...

Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε μια υπηρεσία που παρέχεται από τρίτο μέρος εκτός του https://www.meionotika.gr/

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
11 Δεκεμβρίου 2025
Έγιναν τα θυρανοίξια του ναού της Σκήτης της Αγίας Άννης στο Αργυρόκαστρο, ανήμερα της εορτής της μητέρας της Παναγίας, από τον Μητροπολίτη Αργυροκάστρου Ναθαναήλ, ο οποίος ιερούργησε στη συνέχεια κατά τη Θεία Λειτουργία. Η Σκήτη αυτή, κοντά στον μητροπολιτικό ναό Μεταμόρφωσης του Σωτήρος Αργυροκάστρου, ανηγέρθηκε πριν είκοσι χρόνια από τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο, ενώ ο νέος Μητροπολίτης Αργυροκάστρου Ναθαναήλ την αφιέρωσε στην Αγία Άννα. Διαβιεί εκεί η μοναχή Παϊσία και η Σκήτη αποτελεί ένα πνευματικό καταφύγιο στο Αργυρόκαστρο, όπου...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
11 Δεκεμβρίου 2025
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητά από την Αλβανία να επιστρέψει πάνω από 33,5 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος IPARD 2. Το ποσό αυτό θεωρείται ότι έχει δαπανηθεί αντικανονικά κατά την περίοδο 2020–2022. Μετά από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης εντόπισε 52 περιπτώσεις κατάχρησης των χρημάτων που παρέχει η ΕΕ μέσω του IPARD. «Κάθε ποσό που διαπιστώνεται ότι έχει χρησιμοποιηθεί αντικανονικά θα πρέπει να επιστραφεί στον προϋπολογισμό της ΕΕ. Η αλβανική κυβέρνηση έχει αναθέσει σε μια εξειδικευμένη εξωτε...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
10 Δεκεμβρίου 2025
Η διαχείριση των μεταναστευτικών ροών είναι εφικτή. Υπάρχει εναλλακτική στην εμπορία ανθρώπων και στην παράτυπη μετανάστευση και είναι εφαρμόσιμη, είναι ένας δρόμος ο οποίος δίνει προτεραιότητα στη νομιμότητα", δήλωσε η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι σχολιάζοντας τη συμφωνία που επιτεύχθηκε από τους αρμόδιους Ευρωπαίους υπουργούς για το Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου. "Ένας από τους τομείς στους οποίους μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά είναι η δικαστική και η αστυνομική συνεργασία. Πρέπει να συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στις ροές χρημά...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
10 Δεκεμβρίου 2025
Τον Αντιπρόεδρο του Κοινοβουλίου της Αλβανίας κ. Agron Gjekmarkaj υποδέχθηκε στη Βουλή ο Α' Αντιπρόεδρος κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης. Στη επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκαν η ενταξιακή πορεία της Αλβανίας και οι διμερείς σχέσεις, καθώς και η συνεισφορά της κοινοβουλευτικής διπλωματίας στην εμβάθυνση αυτών. Ο κ. Ι. Πλακιωτάκης αναγνωρίζοντας την ύπαρξη στενών δεσμών των δύο χωρών, που εδράζονται και στη γεωγραφική γειτνίαση, αναφέρθηκε στις πρόσφατες εθνικές εκλογές στην Αλβανία και στην τελική έκθεση του παρατηρητή του ΟΑΣΕ, που κάνει λόγο για απόπει...
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
09 Δεκεμβρίου 2025
Το 5ο Οικονομικό Φόρουμ των Τιράνων θα πραγματοποιηθεί στις 10 Δεκεμβρίου 2025 στο Rogner Hotel Tirana, όπως ανακοίνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Η διοργάνωση αυτή επιβεβαιώνει τον αναβαθμισμένο ρόλο της Αλβανίας ως διεθνή κόμβου οικονομικού και πολιτικού διαλόγου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, το Φόρουμ συγκεντρώνει εξέχουσες προσωπικότητες από τον χώρο της πολιτικής, της οικονομίας και της ακαδημαϊκής κοινότητας, τόσο από την Αλβανία όσο και από το διεθνές περιβάλλον. Το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών διοργανώνε...

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ

Σε μια εξαιρετικά θετική για την Ελλάδα περίοδο διοργανώνεται από την Capital Li...
Ο αρχηγός της αντιπολίτευσης στο Ισραήλ Γιαΐρ Λαπίντ απηύθυνε σήμερα κάλεσμα σε ...
Ο Ντόναλντ Τραμπ "είναι ένας ανίδεος", δήλωσε σήμερα η πρόεδρος της περιφερειακή...
Οι προϋποθέσεις που έθεσε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν σε σχέση με την επίτ...

ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ

ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
21 Νοεμβρίου 2025
 Από την Εισαγγελία της περιφέρειας του Μακροχωρίου (Μπακίρκιοϊ) της Κωνσταντινούπολης εκδόθηκε ανακοίνωση που κάνει λόγο για έρευνα σχετικά με εκτεταμένο κύκλωμα έκδοσης ψευδών συνταγών στο ομογενειακό Νοσοκομείο Βαλουκλή κατά την περίοδο 2017-2021. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, χρησιμοποιήθηκαν παράνομα προσωπικά δεδομένα ασθενών για τη δημιουργία δεκάδων χιλιάδων πλαστών κόκκινων συνταγών που τιμολογήθηκαν στον Οργανισμό Κοινωνικής Ασφάλισης (SGK) της Τουρκίας. Επιπλέον, αναφέρεται ότι μέρος των φαρμάκων επιχειρούνταν να διοχετευθεί παράνο...
ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
03 Απριλίου 2025
Την έβδομη έδρα στην Βουλή των Αντιπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών εξασφάλισε η ομογένεια στις έκτακτες εκλογές (special elections) που έγιναν χθες στην 1η Περιφέρεια της Φλώριντα. Ο Ελληνοαμερικανός Τζίμι Πατρώνης με καταγωγή από την Πάτμο -και ιδιαίτερη αγάπη για το νησί του- εξασφάλισε την είσοδό του στο Κογκρέσο στη θέση του ομοσπονδιακού βουλευτή Ματ Γκετζ που είχε παραιτηθεί για να αναλάβει το Υπουργείο Δικαιοσύνης, αλλά τελικά απέσυρε την υποψηφιότητά του μετά τις καταγγελίες για εμπλοκή σε σεξουαλικά σκάνδαλα. Ποιος είναι ο Τζίμι Πατρών...
ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
25 Μαρτίου 2025
 Την ελληνική ομογένεια υποδέχτηκε τη Δευτέρα στον Λευκό Οίκο ο Ντόναλντ Τραμπ, για την επέτειο του εορτασμού της 25ης Μαρτίου. Η ετήσια δεξίωση για την Ημέρα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας στον Λευκό Οίκο πραγματοποιήθηκε με μεγάλη λαμπρότητα, αναδεικνύοντας τη σημασία των ιστορικών και πολιτιστικών δεσμών μεταξύ των ΗΠΑ και της Ελλάδας. Η εκδήλωση, που τιμά τον ελληνισμό, είναι μία από τις λίγες εθνικές επετείους που γιορτάζονται στον Λευκό Οίκο, καθώς μόνο οι ελληνοαμερικανική και ιρλανδική κοινότητες έχουν αυτήν την τιμή. Ως έναν «πραγματι...
ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
23 Μαρτίου 2025
Eλληνικές μεσογειακές γεύσεις, λουλουδοπόλεμος, σπάσιμο πιάτων, ζεϊμπέκικα, συρτάκι, ποντιακά και τσιφτετέλια. Όχι δεν πρόκειται για παραδοσιακές βραδιές στου Ψυρρή, στα Λαδάδικα ή σε κάποιο νυχτερινό κέντρο της επαρχίας, αλλά για την καθημερινότητα των Αφρικανών στη μακρινή Ζάμπια, όπου εξαιτίας ενός Έλληνα, του Γιώργου Ιωαννίδη, έμαθαν και αγάπησαν τα χαρακτηριστικά στοιχεία της μοναδικής ελληνικής διασκέδασης. Ο Γιώργος Ιωαννίδης και η σύζυγός του πήραν τη μεγάλη απόφαση τον Οκτώβριο του 2019 να δοκιμάσουν την εμπειρία της Αφρικής και πιο συ...
ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
ΚΟΣΜΟΣ
23 Μαρτίου 2025
Την ευγνωμοσύνη του και την εκτίμησή του για την αναγνώριση από την πόλη της Νέας Υόρκης της επετείου της Επανάστασης του 1821, δηλαδή της 25ης Μαρτίου του 1821, εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος προς τον δήμαρχο της Νέας Υόρκης, Έρικ 'Ανταμς, ο οποίος τον υποδέχτηκε, όπως και εκατοντάδες ορθόδοξους Νεοϋορκέζους στη δεξίωση που παρέθεσε στο Gracie Mansion, την οικία του εκάστοτε δημάρχου της πόλης. Όπως τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος, "οι Έλληνες πριν από 2.500 χρόνια προσέφεραν στην ανθρωπότητα την έννοια της Δημοκρατίας και από τότε άνδρε...